Voor de elektrische auto zijn vele oplaadpunten nodig; hier zijn dan ook vele partijen mee bezig. Vele handen maken licht werk, maar dat het allemaal nog niet zo eenvoudig is wordt goed geillustreerd in deze post van The New Motion.
De eerste 100 Nissan Leafs: meer dan 100 oplaadpunten erbij!
http://www.thenewmotion.com/2011/02/de-eerste-100-nissan-leafs-meer-dan-100-oplaadpunten-erbij/
Naast het plaatsen van de ‘gewone’ oplaadpunten, die het opladen bij 230V en
16A mogelijk maken, werkt The New Motion ook aan het realiseren van een
snellaadnetwerk. Deze snelladers zullen op strategische plekken in Nederland geplaatst worden, zodat je overal kan komen met je elektrische auto. Voor de meeste mensen zal langzaam laden echter de standaard zijn. Gemiddeld staat een auto het grootste deel van de dag stil. Op deze momenten kan gestuurd worden geladen: dit is beter voor de batterij en op deze wijze kan het vermogen waarmee de auto wordt opgeladen afgestemd worden op het vermogen dat door andere apparaten in huis of op kantoor gebruikt wordt. Daarnaast kan met langzaam laden de totale elektriciteitsvraag door elektrische auto’s goed verdeeld worden over de dag. Tot slot hangt aan snelladen een hoger prijskaartje dan aan langzaam laden. Snelladen is natuurlijk wel nodig en erg handig als je wel een keer veel kilometers moet rijden, of wanneer je rit onverwachts anders loopt dan gepland.
(via Instapaper)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten